اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

مولفه های بازارهای مجازی

مولفه های بازارهای مجازی

در بازار مجازی درست مانند بازار فیزیکی فروشندگان و خریداران کالا و خدمات را با پول (یا کالا و خدمات دیگری) معاوضه می کنند، اما در این جا این کار به صورت الکترونیکی صورت می گیرد در بازار مجازی معاملات به صورت  الکترونیکی صورت گرفته وارسال کالا  و خدمات به شکلی جدید انجام می شود. مولفه های اصلی بازا مجازی عبارتند از مشتریان، فروشندگان کالا و خدمات ( فیزیکی با دیجیتالی) زیر ساخت، Front end ، Back end ، واسطه ها و سایر شرکای تجاری و خدمات پشتیبانی .در ادماه جزییات بیشتری را در مورد هر یک از این مولفه ها ارائه خواهیم کرد.

مشتریان: ده ها میلیون نفر در سراسر دنیا هستند که وب را جستجو کرده و می توانند خریدار کالا  و خدمات ارائه شده یا تبلیغ شده در اینترنت باشند. این مشتریان به دنبال چانه زنی برای قیمت پایین تر ، محصولات سفارشی ، اقلام کلکسیونی ، سرگرمی و غیره هستند. آن ها در صندلی راننده نشسته اند . آن ها می توانند اطلاعات مفصل تریرا جستجو کرده، اقلام مختلف را مقایسه کرده و حتی گاهی اوقات مذاکره کنند . سازمان ها نیز می توانند مشتریان بزرگ تری باشند که بیش از هشتاد و پنج درصد فعالیت های تجارت الکترونیکی را انجام دهند.

فروشندگان : میلیون ها فروشگاه در وب وجود دارند که تبلیغات کرده و انواع مختلفی از اقلام و عرضه می کنند. همه روزه اقلام جدیدی از محصولات و خدمات ارائه می شوند. فروشندگان می توانند مستقیماً از طریق وب سایت ها یا بازرهای الکترونیکی اقلام خود را به فروش برسانند.

محصولات و خدمات : یکی از تفاوت های اصلی بین بازارهای معمولی و بازارهای مجازی امکان ارائه محصولات و خدمات به صورت دیجیتال در بازارهای مجازی است. با وجود اینکه در هر دو نوع بازار می توان محصولات فیزیکی را عرضه کرد، اما در بازارهای مجازی می توان مصحولات دیجیتال را نیز به فروش رساند که کالاهایی هستند که می توان آن ها را به صورت دیجیتال و از طریق اینترنت ارسال کرد. علاوه بر دیجیتالی کردن نرمافزار وموسیقی ، می توان ده ها محصول و خدمات دیگر را نیز به صورت دیجیتال ارائه کرد. منحنی هزینه محصولات دیجیتال متفاوت از منحنی هزینه محصولات معمولی است. درروند دیجیتالی شدن بیشتر هزینه ها ثابت بوده و هزینه های متغیر بسیار اندک هستند. بنابراین چون هزینه ها ثابت هستند ، هر چه تعداد بیشتر باشد ، سود با سرعت بیشتری افزایش می یابد.

زیرساخت: زیر ساخت بازار شامل شبکه های الکترونیکی ، سخت افزار ، نرم افزار و غیره می باشد ( زیر ساخت تجارت الکترونیکی در فصل اول و شکل 2-1 شرح داده شده است)

Front end : مشتریان از طریق Front end با بازار ارتباط متقابل برقرار می کنند. مولفه های Front end عبارتند از : پورتال فروشنده ، کاتالوگ های الکترونیکی، سبد خرید، موتور جستجو، موتور حراجی و نحوه پرداخت ها .

Back end : تمام فعالیت هایی که مربوط به سفارش گیری، مدیریت موجودی، خرید از تولید کنندگان ، محاسبات و امور مالی ، پردازش پرداخت ها ، بسته بندی و ارسال است در Back end تجارت انجام می گیرد.

واسطه های تجاری : در بازاریابی منظور از واسطه عامل ثالثی است که بین فروشنده و خریدار قرار می گیرد. واسطه های مختلفی در وب وجود دارند که خدمات متفاوتی ارائه می دهند. نقش این واسطه های الکترونیکی معمولاً با واسطه های معمولی( مانند کلی فروش ها ) فرق دارد. واسطه های Online بازارهای Online راایجاد و مدیریت می کنند( آن ها به تطبیق فروشنده و خریدار کمک کرده ، خدمات زیر ساختی ارائه کرده و به مشتریان و یا خریداران کمک می کنند تا معاملات خود را انجام دهند. ضمناً آن ها از معاملات گسترده ای پشتیبانی می کنند که نمونه ای از آن ها را در مثال Web MD (نمونه 1-2 کاربرد تجارت الکترونیکی ) خواهید دید. بیشتر این واسطه های Online به صورت سیستم های کامپیوتری فعالیت می کنند.

سایر شرکای تجاری : علاوه بر واسطه ها ، انواع مختلف شرکا مانند شرکت های حمل و نقل از اینترنت برای همکاری با سایرین استفاده می کنند این نوع شرکا معمولاً در زنجیره تامین بیشتر دیده می شوند.

خدمات پشتیبانی : خدمات پشتیبانی متفاوتی عرضه می شوند که از خدمات تعیین مجوز( برای تضمین امنیت ) تا تامین کننده محتوا را در بر می گیرند. مولفه های اصلی و ارتباط متقابل آن ها را در شکل 2-2 خواهد دید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد