اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

انواع فروشگاه ها و مراکز خرید

چندین نوع فروشگاه ومراکز خرید وجود دارند :

فروشگاه ها/ مراکز خرید عمومی : این ها بازارهای بزرگی هستند که انواع محصولات را به فروش می رسانند. به عنوان مثال می توان به choicemall.com,amazon.com  ، vcomshop.com ، spree.com,shop4 و پورتال های عمومی بزرگ ( مانند aol.com,yahoo.com و lycos.com ) اشاره کرد . تمام فروشگاه های بزرگ و فروشگاه هایی که تخفیف می دهند در این گروه قرار می گیرند.

فروشگاه ها/ مراکز خرید ویژه : این ها فقط یک یا چند نوع محصول ، مثلاً کتاب ، گل نوشیدنی یااسباب بازی را به فروش می رسانند. Amazon.com کار خود را به عنوان فروشنده تخصصی کتاب آغاز کرد اما امروزه فروشگاهی کاملاً عام است. 1800flowers.com گل ها و هدایای مربوط را به فروش می رساند. Fashionmall.com/beautyjungle متخصص در فروش محصولات آرایشی، ارائه نکات مفید و راهنمایی های مربوطه است. Cattoys.com اسباب بازی های گربه رابه فروش می رساند.

فروشگاه های منطقه ای در مقایسه با فروشگاه های جهانی : برخی فروشگاه ها مانند خوار بار فروشی های الکترونیکی یا فروشندگان مبلمان سنگین فقط به مشتریانی خدمات ارائه می دهند که در نزدیکی آن ها سکونت دارند. برای مثال parknshop.com فقط به مردم هنگ کنگ خدمات ارائه می دهد. این فروشگاه  خواربار خود را به نیویورک ارسال نمی کند. البته برخی فروشگاه های ذذذمحلی محصولات خود را به مشتریانی در کشورهای دیگر نیز می فروشند مشروط بر اینکه که مشتری هزینه های حمل و نقل، بیمه و سایر هزینه ها را بپردازد( مانند hothotht.com)

سازمان های کاملاً online در مقابل فروشگاه های click and mortar : فروشگاه ها می توانند سازمان های کاملاً Online ( یا مجازی یا Pure-play ) باشند، مانند Blue Nile ، Amazon.com ، Buy.com یا Cattoys.com  . این وب سایت ها فروشگاهی در دنیای واقعی ندارند. برخی دیگر فروشگاه های فیزیکی ( Click and mortar) هستند که به صورت Online نیز فروش دارند ( مانند فروشگاه Wal-Mart با وب سایت Walmart.com فروشگاه 1-800 Flowers.com یا وب سایت 1800 Flowers.com.au). این گروه از فروشگاه ها فروشگاه های Click – and-  Mortar نامیده می شوند. در آینده در مورد هر دو گروه بیشتر توضیح خواهیم داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد