اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

حذف واسطه ها وتغییر نقش واسطه ها

واسطه ها دلالانی هستند که بین فروشندگان و خریداران ارتباط برقرار می کنند. معمولاً این افراد دو نوع خدمات ارائه می دهند : (1) اطلاعات مرتبط با تقاضا، عرضه، قیمت ها و نیازمندی ها را فراهم می کنند و با این کار به فروشنده و خریدار امکان می دهند تا با هم تطبیق بیشتری پیدا کنند. (2) آن ها با دریافت مبلغی خدماتی مانند ارسال محصولات، ضمانت نامه کالا، ترتیب پرداخت ها ، مشاوره یا همکاری در یافتن شرکای تجاری را نیز ارائه می دهند. به طور کلی، اولین نوع خدمات می تواند کاملاً خودار باشد و بنابراین واسطه ها می توانند آن را به صورتی رایگان در مقابل مبلغی اندک انجام دهند.

نوع دوم خدمات نیاز به تخصص دارد، مانند دانش مربوط به صنعتی خاص ، محصولات و گرایش های تکنولوژیکی و نمی توان آن را به طور کامل خودکارسازی کرد.

واسطه هایی را که فقط ( یا عمدتاً ) اولین نوع خدمات را ارائه می دهند، می توان حذف کرد. این پدیده حذف واسطه نام دارد مثالی دراین زمینه صنعت هواپیمایی و اجبار به ارائه بلیط ها به صورت الکترونیکی است در سال 2004 بیشتر خطوط هوایی از مشتریان می خواستند تا در صورتی که بلیط را از طریق آژانس های هوایی تهیه می کنند برای هر بلیط پنج دلار یا بیشتر بپردازند که به عنوان کمیسیون آژانس  محسوب می شد این امر باعث حذف آژانس های هوایی از فرآیند خرید بلیط شد. درمثالی دیگر می توان به دلالان بازار بورس اشاره کرد که معاملات را به صورت سنتی انجام می دادند و امروزه حذف شده اند. البته واسطه هایی که میانجیگری خود را به صورت الکترونیکی انجام می دادند نه تنها به حیات خود ادامه می دهند، بلکه بازار آن ها رونق بیشتری نیز پیدا کرده است. این پدیده که در آن واسطه های حذف شده نقش های جدیدی را ایفا می کنند، تغییر نقش واسطه نام دارد.

حذف واسطه گری بیشتر در زنجیره تامین اتفاق می افتد که در آن چندین واسطه وجود داشته اند. در نمونه 2-2 کاربرد تجارت الکترونیکی با نمونه ای در این زمینه آشنا خواهید شد. در این مثال با واسطه ای آشنا خواهید شد که هر دو نقش B2B,B2C را ایفا می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد