اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

کاتالوگ های Online در مقایسه با کاتالوگ هایی چاپی

در شکل 4-2 مزایا و معایب کاتالوگ های Online را در مقایسه با کاتالوگ های کاغذی می بینید. هر چند کاتالوگ های Online دارای مزایا ویژه ای مانند سهولت بهنگام سازی ، توانایی یکپارچه سازی با فرآین خرید، توانایی تحت پوشش قرار دادن حجم زیادی از محصولات ، برقراری ارتباط متقابل ، شخصی سازی قابلیت های قدرتمند جستجو هستند، اما معایب و محدودیت هایی نیز دارند. برای شروع مشتریان به کامپیوتر و دسترسی به اینترنت نیاز دارند تا بتوانند کاتالوگ های Online را مشاهده کنند. البته هر چه کاربرد کامپیوتر و دسترسی به اینترنت همه گیرتر می شود، تعداد بیشتری از کاتالوگ های کاغذی کنار گذاشته می شوند. البته با در نظر گرفتن این حقیقت که روزنامه و مجلات چاپی با وجود رقبای Online خود هرگز از بین نرفته اند، شاید کاتالوگ های کاغذی نیز هرگز به طور کامل از بین نروند . به نظر می رسد جا برای هر دو وجود دارد و دست کم در آینده نزدیک وضع به همین منوال خواهد بود. البته  در وضعیت B2B کاتالوگ های کاغذی با سرعت بیشتری رو به زوال خواهند رفت.

شکل 4-2 مقایسه کاتالوگ های Online با کاتالوگ های کاغذی

نوع

مزایا

معایب

کاتالوگ های کاغذی

ایجاد آن ساده بوده و نیاز به فناوری خاصی ندارد.

خواننده برای مشاهده کاتالوگ به سیستم کامپیوتری نیاز ندارد.

قابلیت حمل و نقل ساده تری نسبت به کاتالوگ های الکترونیکی دارد

تغییر اطلاعات محصول به سختی امکان پذیر است.

فقط تعداد محدودی از محصولات را می توان در کاتالوگ  نمایش داد.

اطلاعات محدودی از طریق عکس ها و توضیحات متنی قابل نمایش است.

امکان استفاده از چند رسانه مانند انیمیشن و صوت وجود ندارد.

تهیه کاتالوگ ها کار دشواری بوده و هزینه های اولیه زیاد است.

باید مشتریان در استفاده از کامپیوتر و مرورگر مهارت کافی داشته باشند.

کاتالوگ های Online

بهنگام سازی اطلاعات محصول به سادگی صورت می گیرد.

قابلیت یکپارچه سازی با فرآیند خرید را دارد.

امکان جستجو و مقایسه محصولات وجود دارد.

امکان ارائه اطلاعات دقیق و به موقع در مورد محصولات وجود دارد.

اطلاعات ارائه شده در مورد محصولات جهانی است.

می توان از صوت و تصاویر متحرک استفاده کرد.

در طولانی مدت در هزینه ها صرفه جویی می شود.

اختصاصی کردن کاتالوگ به سادگی امکان پذیر است.

قابلیت خرید مقایسه ای وجود دارد.

پردازش سفارشات، پردازش موجودی انبار و پرداخت ها در سیستم به سادگی صورت می گیرد.

 

یکی از ابزارهای مورد استفاده برای ساخت کاتالوگ های Online برنامه Microsoft Commerce Server 2002 است Radioshach.ca کاتالوگ های الکترونیکی را بر اساس کاتالوگ های کاغذی مشتریان طراحی و پشتیبانی می کند. این سرویس شامل قابلیت های جستجو توانایی نمایش تعداد زیادی  از محصولات ، قابلیت مشاهد با کیفیت بالا و پشتیبانی مداوم است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد