X
تبلیغات
رایتل
1389/12/10 @ 09:20

سبد خرید

سبد خرید الکترونیکی یکی از فناوری های پردازش سفارش است که به مشتریان اجازه می دهد اقلام انتخاب شده برای خرید را در کنار هم گرد آورده و به خرید ادامه دهند. از این دیدگاه این فناوری شبیه به سبدهای خرید در دنیای واقعی است. برنامه نرم افزاری سبد خرید الکترونیکی به مشتریان امکان می دهد تا اقلام را انتخاب کرده ، بررسی کنند قبلاً چه چیزهایی را انتخاب کرده اند، تصمیم خود را تغییر دهند و سپس فهرست نهایی را ارائه دهند. زمانی که روی buy کلیک می کنند، خرید واقعی انجام می گیرد.

سبدهای خرید B2Cبسیار ساده هستند( برای مشاهده نمونه به amazon.com مراجعه کنید) ، اما برای B2B سبدهای خرید پیچیده تری نیز وجود دارد. سبد خرید B2B به مشتری امکان می دهد  تا از چند سایت مختلف خرید کرده و سبد خرید خود را در وب سایت خریدار نگه دارند تا آن را با سیستم واسطه الکترونیکی خریدار یکپارچه کنند. سبد خرید B2B خاصی برای این منظور توسط Lim and Lee(2003) ارائه شده است که در آن علاوه بر سبدی که در سایت فروشنده ارائه می شود ، سبدهای خریدار نیز وجود دارند که در سایت های خریدار هستند و توسط فروشندگان حمایت می شوند.

نرم افزار سبد خرید فروخته شده یا به صورت رایگان و به عنوان مولفه های مستقل ارائه می شود( رجوع کنید به e-shopping-cart   ,   edubiz.bizhosting.com   ,  easycart.com  monstercommerce.com ,software.com  ضمناً این نرم افزار در برخی سرورهای تجاری مانند smallbusiness,yahoo.com/merchant نیز تعبیه شده است سبدهای خرید Online رایگان ( ازمایشی یا فقط demo در آدرس های volusion.com و gomerchant.com قابل دسترس هستند.