اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

چندین فروشنده ، چندین خریدار

زمانی که چندین روشنده و چندین خریدار وجود داشته باشد، قیمت های پیشنهادی خریداران و فروشندگان بر اساس تعداد کالا تطبیق پیدا می کند. بازارهای سهام و کالاهای اساسی نمونه هایی از این پیکربندی هستند. خریداران و فروشندگان می توانند افراد حقیقی یا تجار باشند. چنین وضعیتی حراج دوگانه نیز نامیده می شود.

مزایا، محدودیت ها و تاثیرات حراجی های الکترونیکی

حراجی های الکترونیکی برای بیشتر شرکت ها و افراد به کانال های مهم خرید و فروش تبدیل شده اند. حراجی های الکترونیکی به خریداران امکان می دهند تا صرف نظر از محل برگزاری حراجی به کالا و خدمات مورد نیاز خود دست یابند. به علاوه اطلاعات دقیقی در مورد قیمتها، محصولات میزان عرضه و تقاضای فعلی و نظایر این ها وجود  دارد. این خصوصیات برای همه مزیت محسوب می شود.

مزایای حراجی های الکترونیکی

فهرستی از مزایای حراجی های الکترونیکی برای فروشندگان ، خریداران و حراج گذاران الکترونیکی را در بخش دیدگاه ها و الحاقات 1-2 می بینید .

دیدگاه ها و الحاقات 1-2:

مزایای حراجی های الکترونیکی

مزایای مربوط به فروشنده

مزایای مربوط به خریدار

مزایای مربوط به حراج گذار

- افزایش در آمد بر اساس گسترش پیشنهاد دهندگان وکوتاه تر شدن چرخه زمانی

- فرصت چانه زنی به جای فروش با قیمت ثابت

- تنظیم قیمت دلخواه که توسط بازار تعیین می شود ( خریداران بیشتر، اطلاعات بیشتر)

- فروشندگان می توانند با عرضه مستقیم محصول قیمت ها را کاهش دهند( کمیسیون واسطه ها حذف می شود. ضمناً حراجی های فیزیکی در مقایسه با حراجی های مجازی بسیار گران تمام می شوند. )

- می توان تعداد زیادی از اجناس را به سرعت تبدیل به نقد کرد.

- بهبود ارتباط مشتری و افزایش وفاداری وی ( در سایت های حراجی ویژه B2B و مبادله الکترونیکی )

- فرصت هایی برای یافتن اقلام منحصر به فرد و کلکسیونی

- سرگرمی ، شرکت در حراجی الکترونیکی هم سرگرم کننده و هم جالب است.

- سهولت دسترسی، خریداران می توانند از هر جایی پیشنهاد خود را ارائه دهند حتی با استفاده از تلفن همراه لازم نیست حتماً در محل حراجی حضور داشته باشند.

- حفظ اطلاعات محرمانه، خریداران می توانند به کمک شخص ثالث بی نام و نشان باقی بمانند.

- تکرار فروش موسسه تحقیقاتی Jupiter (در آدرس jupiterresearch.com نشان می دهد که سایت های حراجی مانند eBay نسبت به سایت های B2C مانند amazon.com حراجی های بیشتری را برگزار می کنند

- جلب مشتری به وب سایت ( مشتریان تمایل دارند مدت بیشتری در سایت باقی مانده و گاه و بی گاه به آن سر بزنند) سایت های حراجی معمولاً نسبت به سایت های  فروش با قیمت ثابت مشتریان بشیتری را جلب می کنند. این گونه سایت ها در آمد تبلیغاتی بیشتری برای حراج گذار الکترونیکی به ارمغان می آورند.

- حراج گذار می تواند فعالیت خود را به تمام نقاط دنیا تعمیم دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد