اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

تاثیرات حراجی

چون اقلام به حراجی گذاشته شده بسیار متنوع هستند، منطق موجود در پشت حراجی و انگیزه شرکت کنندگان در آن نیز کاملاً متفاوت است . تاثیرات حراجی های الکترونیکی را می توان به صورت زیر بیان کرد:

حراجی  به عنوان مکانیزم مشارکت : از حراجی ها بیش از پیش به عنوان یک مکانیزم مشارکتی برای برقراری توازن در قیمت ها استفاده می شود. به عنوان نمونه ای از این حراجی ها می توان به اختصاص پهنای باند ارتباطات سیار اشاره کرد.

حراجی به عنوان مکانیزمی برای تعیین قیمت : در مورد اقلامی که در بازارهای سنتی خرید و فروش نمی شوند مانند اجناس منحصر به فرد یا عتیقه یا برای اقلامی که به ندرت یا در فواصل زمانی بسیار زیاد عرضه می شوند، حراجی بازاری ایجاد می کند که خریداران و حتی متخصصین امر را به خود جلب می کند با عرضه تعداد زیادی از این اقلام در یک محل و زمان واحد، و با جلب توجه افراد مختلف ، حراجی ها وضعیت بازار را به گونه ای آماده می کنند که قیمت مطلوب در آن تصویب  شود. به عنوال مثال می توان به حراجی آثار هنری منحصر به فرد، بنرهای وب و فضای تبلیغات اشاره کرد.

حراجی به عنوان مکانیزم توزیعی بسیار ملموس: در برخی حراجی ها اقلام بسیار ویژه ای ارائه می شوند. به عنوان مکانیزمی برای جلب توجه خریدارانی استفاده می کنندکه به چانه زنی و یافتنن اقلام نادر علاقه دارند. حراجی صندلی های هواپیمایی توسط American Airlines , Cathay Pacific و Lufthansa در این گروه قرار می گیرند.

حراجی  به عنوان مولفه تجارت الکترونیکی : حراجی ها می توانند کاملاً مستقل عمل کرده یا با دیگر فعالیت های تجارت الکترونیکی همراه شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد