اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

آینده نوین بخش تجارت سیار

 از سال 1999، تجارت سیار یکی از موضوعات بحث برانگیز به طور کلی در IT و به طور خاص در تجارت الکترونیکی بوده است. قابلیت حمل ابزارها به طور کلی روش برقراری ارتباط بین مردم و شرکای تجاری را تغییر داده و شکل دیگری به ارتباطات و همکاری ها بخشیده است. به نظر می رسد کاربردهای این ابزارهای سیار طرز زندگی و حتی انجام معاملات را تغییر خواهند داد. قسمت اعظم فرهنگ اینترنت که در حال حاضر مبتنی بر PC است. در آینده وابسته به ابزارهای سیار خواهد بود. در نتیجه تجارت سیار، مدل های تجاری جدیدی را برای تجارت الکترونیکی ارائه خواهد کرد که در حال حاضر مبتنی بر موقعیت جغرافیایی هستند.

یکی از نتایج حاصل از تجارت سیار پدیده ای به نام محاسبه فراگیر است. یکی از کاربردهای این پدیده استفاده RFID برای اصلاح زنجیره تامین است( رجوع کنید به مثال دنیای واقعی در مرد Wal-Mart در انتهای همین فصل) .

هر چند در حال حاضر مشکلات زیادی در استعمال همه گیر تجارت سیار وجود دارد، اما در آینده بسیاری از این مشکلات کاهش یافته یا به طور کامل از بین خواهند رفت. شرکت های زیادی هستند که استراتژی خود را به سمت ابزارهای سیار سوق می دهند. بیشتر شرکت های بزرگ که حضور فعال در بازار دارند (مانند Time Warner , AT&T . Sony , Intel,IBM,Microsoft) شیوه های خود را تغییر می دهند تا برای تولید محصولات و خدمات از تجارت سیار بهره بگیرند. Nokia  که یکی از شرکت های شناخته شده در جهان است، فقط به دنبال فروش تلفه های همراه بیشتر نیست، بلکه می خواهد نقش اصلی را در صنعت تجارت سیار ایفا کند. به همین ترتیب بیشتر شرکت های ارتباطات سیار از Verizon گرفته تا Vodafone ، استراتژی های خود را به سمت و سوی محصولات و خدمات سیار سوق می دهند. General Motors ) در ایالات متحده در سال 2004 بیش  از 4/1 میلیون خودرو تولید می کرد که مجهز به سیتم های ارتباطی و امنیتی بودند و این مقدار در سال 2005 به 2/2 میلیون رسید. این شرکت تصمیم گرفت برای سال 2006 تولید خودروهای مجهز به OnStar را دو برابر کند( onstar.com 2004 ) DoCoMo بزرگ ترین پورتال سیار جهان nttdocomo.com رجوع کنید Vision 2010  میلیاردها دلار سرمایه گذاری می کند تا خدمات خود را از طریق i-mode به سایر کشورهای ارائه دهد. در پایان این که فقط در اروپا بیش از دویست شرکت وجود دارند که خدمات پورتال سیار ارائه می دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد