اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

بهترین راهنما برای انتخاب ماشین ظرفشویی

انتخاب ماشین ظرفشویی مناسب وبهترین مارکهای موجود در ایران    

این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا بهترین ومناسبترین ماشین ظرفشویی را با توجه به مارک وکیفیت دستگاه ومیزان فضایی که دراختیار دارید وهمچنین کارایی که از دستگاه انتظار دارید راانتخاب وخریداری نمایید.

  

              

ماشینهای ظرفشویی در مدلهای کوچک استاندارد، توکار و مجزا به فروش میرسند و شما میتوانید با توجه به محلی که برای این دستگاه در نظر گرفته اید، تعداد نفرات خانواده و همچنین سلیقه خود، مدل مناسب را انتخاب کنید.

● مخزن

 برخی از ماشینهای ظرفشویی ، دارای مخزنی از جنس پلاستیک و برخی مدلهای دیگر، مخزنی از جنس فولاد ضدزنگ (اصطلاحا استیل) دارند. در استفاده از مدلهایی با مخزن استیل، از مواد شوینده دارای سفید کننده استفاده نکنید. ولی در برخی از ماشینها از پلاستیکهای پیشرفته استفاده شده که می توان ازسفیدکننده نیز استفاده کرد. اینکه در برخی ماشینها از پلاستیک وبرخی از استیل استفاده شده دلیلی بر برتری بر یکدیگر نمی باشد وامروزه با پیشرفت تکنولوژی استفاده از پلاستیکها با تکنولوژی ساخت پیشرفته در صنعت  حتی مناسب تر وبا کیفیت تر از استیل ها می باشندو اینکه مخزن از جنس استیل باشد یا پلاستیک تفاوتی ندارد زیرا در ماشین ظرفشویی مخزن کاملا ثابت می باشد. و تاثیری در کیفیت شستشو ندارد.

● قفسه ها

شما باید این قسمت را به دقت بررسی کنید تا از مناسب بودن اندازه قفسه ها با بشقابها، عمق قابلمه ها، کاسه ها و خلاصه بیشتر ظروف خود اطمینان حاصل کنید. شاید ظروفی داشته باشید که در هیچ ماشین ظرفشویی جا نشوند، در چنین مواردی باید قبول کنید که یکی دو قطعه از ظروف را دستی بشویید.

بعضی از ماشینهای ظرفشویی دارای سه قفسه هستند که ممکن است اندازه بشقابها یا عمق ظروف گودی که در آن قرار میدهید را محدود کنند. اکثر ماشینها دو طبقه قفسه دارند و گاهی دارای قابلیت شیب دار قرار گرفتن نیز هستند. برخی از ماشین های ظرفشویی  رومیزی قادر به شستشوی فابلمه وماهیتابه وزودپزهایی با سایز متوسط را نیز می باشند.

● مصرف آب

ماشینهای ظرفشویی آب زیادی مصرف میکنند که البته اگر ماشین کاملا پر باشد، مقدار آب مصرفی آن، از مقدار آبی که با شستن دستی ظرف مصرف میشود چندان تفاوتی ندارد. برای اطمینان یافتن از مقدار مصرف آب، مدلهای مختلف و مقدار مصرف آنها را با دقت بررسی کنید. به این توجه کنید که ماشینی بخرید متناسب با تعداد نغرات خانواده ومقدار ظروف مصرفی در هر وعده غذایی زیرا اگر ماشینی خریداری نمودید با ظرفیت بالاتر "علاوه بر هدر دادن پول خود یا می بایست با نصف ظرفیت آن کار کنید ویا صبر کنید تا ماشین کاملا پر شود وگاه این پر شدن چند روز طول می کشد اگر خیلی آینده نگر هستید وقصد دارید ماشینی با ظرفیت بالا بخرید حتما به این نکته توجه کنید که ماشینی که می خواهید بخرید قابلیت کار کردن با نصف ظرفیت را داشته باشد تا در مصرف آب صرفه جویی شود شایان ذکر است برخی از ماشینها به سیستم هوشمندی مجهز هستند که به صورت اتوماتیک وهوشمندانه متناسب با مقدار ظروفی که داخل آن گذاشته اید مقدار مصرف آب را تنظیم می کنند.

● فیلتر غذا

بعضی مدلهای ماشین ظرفشویی دارای آسیابی مخصوص هستند که خرده های غذا را آسیاب کرده و همراه با آب بیرون میفرستد. اما مدلهای دیگر این دستگاه چنین آسیابی ندارند و ظروف باید قبل از قرار داده شدن در آن با دستمالی مرطوب پاک شوند.

● شستشوی هوشمند

بعضی مدلهای ماشین ظرفشویی دارای حسگرهایی هستند که با عبور دادن شعاع نور از میان آب و اندازه گیری شفافیت آن، میزان کثیفی آب را تشخیص داده و زمان خالی شدن و تعویض آب را مشخص میکند.

● آب گرمکن

تقریبا تمام ماشینهای ظرفشویی به آب گرم متصل میشوند. آب گرم منزل معمولا در درجه ۴۸ تا ۵۵ درجه سانتیگراد تنظیم میشود. ماشینهای ارزانتر از همین دمای آب استفاده میکنند و ماشینهای گرانتردارای سیستم گرم کننده هستند. برای شسته شدن چربی و پاک شدن مواد شوینده، دمای آب باید ۶۰ درجه باشد. از طرفی داغ بودن آب نیاز به خیس کردن و آب کشی مکرر را از بین برده و در مصرف آب صرفه جویی خواهد نمود. مدلهای جدیدتر، ظروف را با آب داغ شسته و با آب سرد آب کشی میکند تا در مصرف برق نیز صرفه جویی شود. برخی ماشینها دارای دوشیر ورودی آب گرم وسرد هستند واستفاده از آب گرم باعث کاهش مصرف برق می شود

● برنامه های شستشو

تمام ماشینهای ظرفشویی دارای سه برنامه شستشو هستند : سبک، معمولی و سنگین. برنامه های دیگر شامل شستشوی ظروف چینی/کریستال، قابلمه، خیس کردن، صرفه جویی در انرژی و شستشوی کوتاه هستند. مدلی را انتخاب کنید که بدون داشتن خواص اضافه که تنها موجب گرانتر شدن آن میشود، نیازهای شما را هم برطرف کند.

● سوراخهای آب فشان

بازوهای شوینده ای که در دستگاه تعبیه شده اند دارای سوراخهایی هستند که آب با فشار از آن خارج میشود. سوراخهای ریزتر کار شستشو را بهتر انجام میدهند.

● خشک کن

ماشینهای ظرفشویی دارای خشک کن، برق زیادی مصرف میکنند. اما مدلهایی که مخزن استیل دارند، به دلیل اینکه مخزن حرارت را نگه میدارد، خشک شدن عادی ظروف را تسریع میکنند.

● مقدار صدا

ماشینهای ظرفشویی اصولا پر سرو صدا هستند که از گردش موتور، فشار آب و...ایجاد میشود. اگر دستگاهی که انتخاب میکنید دارای دیواره های عایق کاری شده باشد، صدای مزاحم آن تا حد زیادی - نه کاملا - برطرف خواهد شد.

● نگهداری

مهمترین نکات، اول تمیز کردن فیلتر دستگاه است که باید ماهی یک مرتبه انجام شود و نکته دوم پاک کردن ظروف از غذاهای باقیمانده است.

●اما در ماشین های ظرفشویی که مورد بررسی قرار گرفتند:

بهترین ماشین ظرفشویی رومیزی ماشین ظرفشویی موریس می باشد که علاوه بر 8 نفره بودن برای خانواده های 2 تا 4 نفر بسیار مفید بوده وفضای کمی را اشغال می کند وقابلیت شستشوی قابلمه وماهیتابه وزودپز وهمچنین شستشوی میوه را داراست ودارای دو ورودی آب گرم وسرد نیز می باشد علاوه بر آن به دلیل داشتن سختی گیر مغناطیسی در شهرهایی که دارای آب با سختی بالا می باشند همچون اصفهان و قم ویزد و....بسیار مناسب بوده ونیاز به استفاده از نمک نیست.قطعات آن آلمانی واسپانیایی است ودر ترکیه مونتاژ می شودو خدمات مناسبی دارد.در بین ماشین های ظرفشویی رومیزی ماشین ظرفشویی مجیک نیز وجود دارد که مطابق بررسی انجام شده دارای خرابی های زیادی بوده واصولا توصیه نمی شود وضمن اینکه کره ای ها در ساخت ماشین ظرفشویی موفق نبوده اند.

اگر تعداد نفرات خانواده بیشتر از 5 نفر می باشد خرید یه دستگاه ماشین ظرفشویی ایستاده 12 نفره توصیه می شود ودر بین مارکهای موجود ماشینهای ظرفشویی بوش بهترین مارک بوده قیمت این مارک از 800 هزار تومان به بالاست بعد از بوش می توان سایر مارکها مانند بلومبرگ وزیمنس را انتخاب نمود.در هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید که دستگاه مورد نظر مونتاژ ایران نباشند واگر از مونتاژ اصلی خود آن کشور خریداری کنید که بسیار ایده آل می باشد وحتی مونتاژهای ترکیه نیز بهتر از ایران است.

نویسنده: ن . اروج نژاد


09/09/1387


خرید کارتون قدیمی

نظرات 1 + ارسال نظر
مظلوم 1387/09/16 ساعت 20:24

سلام من یک ماشین ظرفشویی مارک بوش مدل اس ام اس ۶۹ام صفر۸ای جدید به قیمت ۱۲۵۰۰۰۰تومان گرفتم به امید ان که جدیدترین وبهترینه ولی متاسفانه زمانی که نمایندگی برای نصب امد متوجه شدیم سنسور نمکش خرابه وکار نمیکنه نمایندگی بعد از کلی کلک زدن از زیر کار در رفتن وقتی فهممید با ادم کودنی طرف نیست گفت باید با تهران کله گنده های نمایندگی بوش در تماس بگیرم تا شرش نیفته گردنم ما هم همراه اون به اقایان معمار زاده هاشمی نمیدونم چندتا دختر جور واجور که معلوم نبود من با توژ فوتبال اشتباه گرفته بودن نه مشتری بلاخره سر از آقای انصاری درآوردیم ایشون خیلی خون سرد انگار داره سیب زمینی معمله میکنه گفت این سریماشین ظرفشویی مارک بوش مدل اس ام اس ۶۹ام همه مشکل داشتن به ما هم هیچ ربطی ندار ه برید تعمییر ش کنید !!!حالا شما دوستان عزیز خودتون نظر بدید این میشه که ما همیشه جهان سومی می مونیم

کلا خدمات پس از فروش بوش در ایران خیلی ضعیفه و هیچ گاه فراموش نکنید که ما در جهان سوم زندگی می کنیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد