اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

I-MODE : پورتال سیار موفق

برای مشهود تر شدن گسترش روز افزون تجارت سیار، اجازه دهید پورتال (nttdocomo.com)DoCoMo را مورد بررسی قرار دهیم که پیشگام در سرویس بی سیم بوده و در ژاپن بین سال های 1999 و 2000 انقلابی به پا کرده است. کاربران i-mode با چند بار کلیک کردن روی handset می توانند انواع فعالیت های تجارت سیار از معامله بورس Online گرفته تا انجام عملیات بانکی یا خرید بلیط مسافرتی و رزرو اتاق در هتل را انجام دهند. ضمناً کاربران با استفاده از i-mode می توانند تصاویر رنگی را دریافت یا ارسال کنند. i-mode که در فوریه سال 1999 افتتاح شد، در سال 2000 بین المللی شده و تا پایان همان سال بیش از پانزده میلیون کاربر و تا ژوئن سال 2004 بیش از 7/44 میلیون کاربر داشت. در این جا شما را با برخی از کاربردهای جالب i-mode اشنا خواهیم کرد:

راهنمای خرید : آدرس و شماره تلفن فروشگاه ها در مراکز خرید معروف در توکیو و سایر شهرهای ژاپن به کمک موتورهای جستجو ارائه می شود. مشتریان می توانند اطلاعاتی در مورد پر فروش ترین کتاب ها به دست آورده و سپس  آن ها را خریداری کنند. کاربران می توانند موسیقی را به صورت Online خریداری کرده و از آن در هر جایی لذت ببرند.

نقشه ها و مسیرهای جاده ای : نقشه های دیجیتالی راهنماهای مفصلی در مورد راه حال محلی و ایستگاه های مهم در سیستم حمل و نقل عمومی در تمام شهرهای مهم ژاپن ارائه می دهند. کاربران می توانند به جدول زمانی حرکت قطارها و اتوبوس ها، راهنمای مراکز خرید و اعلامیه های مربوط به  تاخیر قطارها دسترسی یابند.

دریافت بلیط : بلیط های هواپیمایی، مسابقات ورزشی و برنامه های سرگرم کننده را می توان به صورت online خریداری کرد.

اخبار و گزارشات : دسترسی سریع به اخبار جهانی، وضعیت ترافیک منطقه ای ، شاخص الودگی هوا و گزارشات هواشناسی به صورت پیوسته فراهم شده است.

خدمات مربوط به فیلم های مورد علاقه : جدیدترین فیلم ها و اطلاعات مربوط به آن ها مانند اساسی بازیگران و زمان اکران آن ها ارائه شده است. ضمناً اعضا می توانند با وارد کردن نام فیلم یا محل اکران آن فیلم های مورد علاقه خود را جستجو کنند.

سرگرمی : سرگرمی های شخصی جدید مانند بازی های مورد علاقه را می توان جستجو کرده و به سادگی به آن ها دسترسی یافت. گفتگوی Online نیز ارائه شده و کاربران می توانند عکس ها را دریافت یا ارسال کنند. ضمناً کاربران می توانند با ثبت نام و پرداخت تنها یک دلار در ماه هرروز کاراکترهای Tamagotchi را دریافت کنند. این حیوانات مجازی( ترجمه نام ژاپنی  آن ها تخم مرغه های کوچک باهوش است) رفتارهای هوشمندی دارند. برای مثال اگر سگ را نوازش کنید خرناس می کشد اما اگر گرسنه باشد پارس می کند.

رزرو میز و اتاق: موقعیت دقیق رستوران خاص در نقشه دیجیتال نشان داده شده است. اعضا می توانند رستوران هایی را بیابند که غذاهای خود را در محدوده قیمت مشخصی عرضه می کنند. می توانید عملیات رزرو را به صورت Online انجام دهید. کوپن های تخفیف نیز به صورت Online ارائه می شوند.

خدمات اضافی : خدمات دیگری نیز مانند انجام عملیات بانکی، خرید و فروش سهام در بورس، جستجوی دایرکتوری تلفن و خدمات فرهنگ لغات ارائه شده اند.

این فرنامه کاربردی برای کاربران فردی و از طریق پورتال سیار ارائه می شوند. کاربردهای دیگری نیز وجود دارند که در حیطه B2B و عملیات تجاری درون سازمانی صورت می گیرند و در مورد آن ها در نمونه 5-2 کاربرد تجارت الکترونیکی شرح دادیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد