اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

بازار الکترونیکی خصوصی

بازارهای الکترونیکی خصوصی بازارهایی هستند که متعلق به یک شرکت می باشند، بازارهای خصوصی یا فروشنده یا خریدار هستند. منظور از بازار الکترونیکی فروشنده شرکتی مانند Cisco است که محصولات استاندارد یا سفارشی را به شرکت های واجد شرایط می فروشد. این نوع فروش با نام یک – به – چند نیز شناخته می شود. این وضعیت شبیه به فروشگاه B2C است. در بازار الکترونیکی خریدار ، شرکت از تولید کنندگان خرید می کند .این نوع خرید با نام چند – به – یک نیز شناخته می شود. برای مثال هتل Raffles اقلام مورد نیاز خود را از فروشندگان معتبری خریداری می کند که به بازار آن وارد می شوند. بازارهای خصوصی معمولاً فقط برای اعضای انتخاب شده باز هستند و عموم افراد نمی توانند وارد آن شوند. در فصول آتی در مورد این نوع بازارها مفصل تر توضیح خواهیم داد.

انواع بازار الکترونیکی

در گفتگوهای روزمره ، تمایز بین مرکز خرید و بازار همیشه هم مقدور نیست. در دنیای فیزیکی، مراکز خرید معموولاً مجموعه ای از چندین فروشگاه است که در آن هر فروشگاه از دیگری مجزا شده و قیمت ها معمولاً ثابت است. در عوض بازارها که برخی از آن ها در محیط  باز هستند معمولاً مکان هایی هستند که فروشندگان بسیاری  در آن ها با هم رقابت می کنند و خریداران به دنبال چانه زنی و پایین آوردن قیمت ها هستند. در وب ، اصطلاح بازار معنایی متفاوت و مجزا دارد. اگر فرد فرد مشتریان بخواهند برای پایین آوردن قیمت مذاکره کنند، می توانند این کار را در برخی فروشگاه ها یا مراکز خرید انجام دهند. اما اصطلاح بازار الکترونیکی معمولاً معنای B2B را در بر دارد نه B2C ما دو نوع بازار الکترونیکی داریم : خصوصی و عمومی

انواع فروشگاه ها و مراکز خرید

چندین نوع فروشگاه ومراکز خرید وجود دارند :

فروشگاه ها/ مراکز خرید عمومی : این ها بازارهای بزرگی هستند که انواع محصولات را به فروش می رسانند. به عنوان مثال می توان به choicemall.com,amazon.com  ، vcomshop.com ، spree.com,shop4 و پورتال های عمومی بزرگ ( مانند aol.com,yahoo.com و lycos.com ) اشاره کرد . تمام فروشگاه های بزرگ و فروشگاه هایی که تخفیف می دهند در این گروه قرار می گیرند.

فروشگاه ها/ مراکز خرید ویژه : این ها فقط یک یا چند نوع محصول ، مثلاً کتاب ، گل نوشیدنی یااسباب بازی را به فروش می رسانند. Amazon.com کار خود را به عنوان فروشنده تخصصی کتاب آغاز کرد اما امروزه فروشگاهی کاملاً عام است. 1800flowers.com گل ها و هدایای مربوط را به فروش می رساند. Fashionmall.com/beautyjungle متخصص در فروش محصولات آرایشی، ارائه نکات مفید و راهنمایی های مربوطه است. Cattoys.com اسباب بازی های گربه رابه فروش می رساند.

فروشگاه های منطقه ای در مقایسه با فروشگاه های جهانی : برخی فروشگاه ها مانند خوار بار فروشی های الکترونیکی یا فروشندگان مبلمان سنگین فقط به مشتریانی خدمات ارائه می دهند که در نزدیکی آن ها سکونت دارند. برای مثال parknshop.com فقط به مردم هنگ کنگ خدمات ارائه می دهد. این فروشگاه  خواربار خود را به نیویورک ارسال نمی کند. البته برخی فروشگاه های ذذذمحلی محصولات خود را به مشتریانی در کشورهای دیگر نیز می فروشند مشروط بر اینکه که مشتری هزینه های حمل و نقل، بیمه و سایر هزینه ها را بپردازد( مانند hothotht.com)

سازمان های کاملاً online در مقابل فروشگاه های click and mortar : فروشگاه ها می توانند سازمان های کاملاً Online ( یا مجازی یا Pure-play ) باشند، مانند Blue Nile ، Amazon.com ، Buy.com یا Cattoys.com  . این وب سایت ها فروشگاهی در دنیای واقعی ندارند. برخی دیگر فروشگاه های فیزیکی ( Click and mortar) هستند که به صورت Online نیز فروش دارند ( مانند فروشگاه Wal-Mart با وب سایت Walmart.com فروشگاه 1-800 Flowers.com یا وب سایت 1800 Flowers.com.au). این گروه از فروشگاه ها فروشگاه های Click – and-  Mortar نامیده می شوند. در آینده در مورد هر دو گروه بیشتر توضیح خواهیم داد.