اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

تغییر ماهیت کار با بازار الکترونیک

تغییر ماهیت کار

در عصر دیجیتال ساختار کار و پیاده سازی آن رو به تغییر است. این امر در جلوی دیدگان ما اتفاق می افتد. برای مثال موسسات به دلیل افزایش رقابت در بازار جهانی باید تعداد کارمندان خود را کاهش داده و فقط از پرسنل متخصص استفاده کنند و در صورت لزوم از نیروی کار خارجی استفاده کنند که دستمزد کمتری می طلبند. نتایج حاصل از این تغییرات فرصت های جدید و ریسک های جدیدی را به دنبال خواهند داشت و افراد را وادار می کنند تا روش های جدیدی در مشاغل و روش های کسب در آمد خود بیابند.

کارگران عصر دیجیتال باید انعطاف پذیری بالایی داشته باشند . اگر بخواهیم به شیوه گذشته عمل کنیم، افراد کمی از امنیت شغلی برخوردار خواهند بود، افراد بسیاری آرزو خواهند داشت کسب اطلاع کرده ، خود را با شرایط وفق داده تصمیم های جدیدی بگیرند و روی پای خود بایستند. بسیاری در منزل کار خواهند کرد. شرکت عصر دیجیتال باید به نیروی انسانی تخصصی خود به دیده ارزشمندترین گنجینه خود نگاه کند. باید دائماً آن ها را تقویت کرده و تمام وسایل مورد نیاز برای افزایش آگاهی ها و مهارت ها رادر اختیار آن ها قرار دهد.

بازار الکترونیک و تبدیل سازمان ها

تاثیر دوم بازارهای الکترونیکی به عقیده  Bloch et al.(1996) تبدیل و تغییر شکل سازمان هاه است در این جا با دو تغییر سازمانی مهم آشنا خواهید شد: آموزش سازمانی و تغییر ماهیت کار.

فناوری و آموزش سازمانی

رشد وتوسعه سریع تجارت الکترونیکی، فرضیه ای داروینی را پیش می کشد: شرکت ها برای ادامه حیات خود باید آموزش ببینند و خود را به سرعت با فناوری های جدید وفق دهند. این مشکل فرصتی در اختیار آن ها قرار می دهد تا محصولات خدمات ومدل های کسب و کار جدیدی را آزمایش کنند و همین امر منجر به تغییرات استراتژیک و ساختاری می شود. این تغییرات ممکن است باعث تغییر روشی شوند که تجارت در آن انجام می شود. ما معتقدیم که هر چه تجارت الکترونیکی بیشتر پیشرفت می کند، تاثیری مهم و دراز مدت و استراتژی های بسیاری از سازمان ها خواهد داشت.

بنابراین فناوری های جدید نیاز به ساختارها و راهکارهای جدید سازمانی دارند. برای مثال ساختار یک واحد سازمانی که با بازارهای الکترونیکی کار می کند و متفاوت از بخش های فروش و بازاریابی سنتی است. به عبارت بهتر واحد تجارت الکترونیکی شرکت باید گزارش خود را مستقیماً به مسئول اطلاعات (CIO) ارسال کند نه به نایب رئیس بازاریابی و فروش. برای انعطاف پذیری بیشتر و عکس العمل بهتر در قبال بازار، باید از برنامه های جدیدی استفاده کرد. ممکن است نیاز به سنجه های جدیدی برای تعیین میزان موفقیت باشد. برای مثال سنجه های مورد استفاده برای ارزشیابی میزان موفقیت پروژه تجارت الکترونیکی در مراحل اولیه آن متفاوت از چارچوب درآمد- هزینه سنتی است . البته در طولانی مدت همان طور که بیشتر وب سایت ها کشف کردند، هیچ سازمانی نمی تواند از چارچوب سنتی درآمد – هزینه فرار کند.

به طور خلاصه ، تغییر شرکت باید برنامه ریزی و مدیریت شود. سازمان ها قبل از تصمیم گیری باید نکات زیادی راآزمایش کرده و از اشتباهات خود درس بگیرند.

بهبود بازاریابی مستقیم

بازاریابی مستقیم به روش سنتی توسط سفارش پستی ( کاتالوگ ها) و تلفن ( بازاریابی تلفنی ) انجام می شد. طبق یافته های وزارت بازرگانی ایالات متحده درسال 2001 پست مستقیم فروشی معادل صد و ده میلیاد دلار در ایالات متحده داشته است که فقط پنج میلیارد دلار آن ( در حدود چهار و نیم درصد ) از طریق بازار الکترونیکی بوده است. این رقم بسیار ناچیز است اما به سرعت رو به رشد است( در سال 2005 به پانزده درصد رسیده است)

Bloch et al.(1996) معتقد است بازار الکترونیکی تاثیرات زیر را روی بازاریابی مستقیم به روش B2C دارد :

- تبلیغ محصول : وجود بازار  الکترونیکی باعث افزایش تبلیغ محصولات و خدمات از طریق بازاریابی مستقیم شده است ارتباط با مشتریان با اطلاعات بیشتر و ارتباط متقبال قوی تر صورت می گیرد.

- کانال جدید فروش : به دلیل دسترسی مستقیم به مشتریان و ماهیت دوسویه ارتباطات در تجارت الکترونیکی، کانال توزیع جدیدی برای محصولات موجود ایجاد شده است.

- صرفه جویی بی واسطه : هزینه ارسال اطلاعات به مشتریان از طریق اینترنت باعث صرفه جویی برای ارسال کننده پیام می شود. این صرفه جویی در بخش ارسال محصولات دیجیتال ( مانند موسیقی و نرم افزار ) بیش از محصولات فیزیکی ملموس است.

- کاهش چرخه زمانی : زمان ارسال محصولات و خدمات دیجیتال را می توان به چند ثانیه کاهش داد. ضمناً وظایف مدیریتی برای ارسال فیزیکی به خصوص ارسال از مرزهای بین المللی را می توان به میزان زیادی کاهش داده و از این طریق چرخه زمانی بیش از نورد درصدکاهش می یابد. TradeNet یک نمونه از این وضعیت در سنگاپور است که زمان مدیریتی برای انتقال بندری را از چند روز به چند دقیقه کاهش داده است. برای کاهش چرخه زمانی می توان تغییراتی را نیز در زنجیره تامین ایجاد کرد( به عنوان مثال با استفاده از RFID)

ادامه مطلب ...